XMM blog

Hogy az életminőség jobbá váljon.
ezelés és egészségmegőrzés - ősz
10
okt

Stresszkezelés és más tippek az egészségmegőrzés érdekében

Előző blogbejegyzésünkben írtunk az őszi egészségvédelemről és a vitaminpótlás fontosságáról, melyet most folytatunk. A továbbiakban megismerkedünk a stresszkezelés egyes módszereivel és még több tippel szolgálunk az egészségmegőrzés érdekében.

Stresszkezelés

Az ősz beköszöntével életünk visszatér a „normál” kerékvágásba, ezáltal újra előtérbe kerülhetnek a hétköznapi problémák, mint például a munkával, az iskolával vagy egyéb kötelességekkel járó stressz. Orvosok állítják, hogy leginkább a kicsinek vélt, de mindennapos, belső – gondolatban lejátszódó – vagy külső konfliktusok, stresszhatások jelenthetnek veszélyt egészségünkre. Biztosak vagyunk benne, hogy a stressz mindenki életének velejárója, hiszen sajnos a stresszmentes élet nem létezik, azonban könnyen megtanulhatunk velük együtt élni. Felsorolunk néhány tippet, melyek segítségével könnyebben átvészelhetjük a stresszes hétköznapokat.Stresszkezelés és egészségmegőrzés - stressz -

Első és legfontosabb lépés, amit tehetünk, a helyzetelemzés, mely során felmérjük a stresszhelyzetet okozó faktorokat. Ha módunkban áll, ajánlott kiiktatni azokat mindennapi életünkből, azonban ha ez nem lehetséges, a stresszt okozó tényezőkhöz való viszonyulásunkon javasolt alakítani. Itt fontos megemlítenünk a saját magunkért való kiállást, saját magunk képviseletét másokkal szemben, vagyis a „nemet mondás” tudományát. Ha minden esetben hagyjuk magunkat mások által vezérelni, mások alá rendelődünk és a mi akaratunk nem tud érvényesülni, az folytonos stresszforrást jelenthet mindennapjainkban.

Biztosan mindannyian ismerjük a helyzetet, amikor határidőre kell elvégeznünk egy fontos feladatot és ez a tudat, mint a kisördög az ember vállára ül és nem hagyja nyugodni. A hatékony időgazdálkodás és a feladatok fontossági sorrendbe való felállítása és végzése sokban segíthet az ebből adódó stresszhelyzetek megfelelő kezelésében, vagy megelőzésében. A stresszel járó munka, vagy feladat utáni jól megérdemelt, minőségi kikapcsolódás sem elhanyagolható, mely egyesek számára a nyugodt körülmények közötti relaxációt, mások számára pedig az aktív időtöltést jelenti.

Mozgás

Stresszkezelés és egészségmegőrzés - mozgásA stresszoldás mellett egészségünk megőrzéséhez is elengedhetetlen feltétel a mozgás. Ne hagyjuk, hogy a rossz idő visszatartson bennünket az őszi kirándulásoktól, vagy a szabadidős programoktól, hiszen a friss levegőn való mozgás amellett, hogy hozzászoktatja tüdőnket a hidegebb levegőhöz és kizökkent a hétköznapokból, a lelkünkre is nagyon jó hatással van. Ha valakinek azonban még sincs kedve kimozdulni a borongós időben, számtalan beltéri sportlehetőség közül választhat. Ép testben, ép lélek!

Higiénia

Egészségünk megőrzése érdekében továbbá elengedhetetlen, hogy a környezetünkből ránk leselkedő baktériumok számát, lehetőségeink szerint minimalizáljuk. A szakemberek sem győzik hangsúlyozni a kézmosás fontosságát, hiszen ebben az időszakban mindenhol hemzsegnek a bacilusok, különösen a tömegközlekedési eszközökön, a kilincseken, a lépcsőkorlátokon, vagy okoskészülékeink érintőképernyőjén fokozott odafigyelésre van szükség. Ha tehát olyan helyre érkezünk, ahol lehetőség van a kézmosásra, ne feledkezzünk el róla, továbbá rendszeresen ismételjük meg!

Folyadékbevitel

Stresszkezelés és egészségmegőrzés - folyadékbevitelAz orvosok és a szakemberek is felhívják a figyelmet az esetenként változó, de optimális mennyiségű folyadékbevitelre, ugyanis ez is segít szervezetünknek a baktériumok, vírusok elleni küzdelemben. A munkahelyen se feledkezzünk meg a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelről, irodai munka esetén mindig tegyünk az asztalunkra, más esetben tartsunk magunknál egy palack, legjobb esetben vizet, vagy meleg teát és gondoskodjunk szervezetünk egésznapos folyadék ellátásáról. Azok számára, akik kedvelik a különleges ízeket, ajánljuk a gyömbéres vizet, mely a test belső melegítésével fejti ki jótékony hatását.

Összegezve tehát, ha a vitaminpótlásra, a mozgásra, a folyadékbevitelre, a higiéniára és a stresszhelyzetek megfelelő kezelésére odafigyelünk, nagymértékben csökkenthetjük a megbetegedések valószínűségét.